- Abs, H.-J., K. Hahn-Laudenberg (2017): Das politische Mindset von 14-Jährigen. Waxmann Münster.
- Böhme, J., V. Flasche, I. Herrmann (2016): Die Territorialisierung des (Schul-) Pädagogischen im urbanen Wandel. Ein Forschungsbeitrag aus der Pädagogischen Morphologie. Zeitschrift für Pädagogik (1). 62–78.
- Bressler, C., C. Rotter (2016): The Relevance of a Migration Background to the Professional Identity of Teachers. International Journal for the Historiography of Education, 6 (1), 239. DOI: 10.5430/ijhe.v6n1p239.
- Fritz-Stratmann, A., M. Herzog, A. Ehlert (2017): A Competency Model of Place Value Understanding in South African Primary School Pupils. African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education 21 (1), 37–48. DOI: 10.1080/18117295.2017.1279453.
- Gronostay, D. (2016): Argument, counterargument, and integration? Patterns of argument reapraissal in controversial classroom discussions. Journal of social science education 15 (2), 42–56. DOI: 10.4119/UNIBI/jsse-v15-i2-1482.
- Härtig, H., K. Neumann, R. Erb (2017): Experimentieren als Interaktion von Situation und Person. Ergebnisse einer Expertenbefragung. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 1–10. DOI: 10.1007/s40573-017-0057-4.
- Heimbuch, S., D. Bodemer (2017): Controversy awareness on evidence-led discussions as guidance for students in wiki-based learning. Internet and Higher Education 33, 1–14. DOI: 10.1016/j.iheduc.2016.12.001.
- Kreitz, R., I. Miethe, A. Tervooren (2016): Theorien in der qualitativen Bildungsforschung – Qualitative Bildungsforschung als Theoriegenerierung. Opladen, Berlin, Toronto: Barbara Budrich
- Kessl, F. (2016): Erziehungswissenschaftliche Forschung zu Raum und Räumlichkeit. Zeitschrift für Pädagogik 62 (1), 5–19.
- Koc-Januchta, M., T. Höffler, G.-B. Thoma, H. Prechtl, D. Leutner (2017): Visualizers versus verbalizers. Effects of cognitive style on learning with texts and pictures – An eye-tracking study. Computers in human behavior 68, 170–179. DOI: 10.1016/j.chb.2016.11.028.
- Rumann, S., J. Roelle, S. Hiller, K. Berthold (2017): Example-based learning. The benefits of prompting organization before providing examples. Learning and Instruction 49, 1–12. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2016.11.012.
- Schreiber, N., H. Theyßen, M. Dickmann (2016): Wie genau beurteilen Schülerinnen und Schüler die eigenen experimentellen Fähigkeiten? Ein Ansatz zur praktikablen Diagnostik experimenteller Fähigkeiten im Unterrichtsalltag.
- PhyDid A, Physik und Didaktik in Schule und Hochschule 1 (15), 49–63. Stemmann, J., M. Lang (2016): Personen-, System- und Situationsmerkmale als Einflussfaktoren auf den problemlösenden Umgang mit technischen Alltagsgeräten. Journal of Technical Education (JOTED) 4 (2), 128–150.
- Ziepprecht, K., J. Schwanewedel, P. Heitmann, M. Jansen, H.E. Fischer, A. Kauertz, I. Kobow, J. Mayer, E. Sumfleth,M. Walpuski (2017): Modellierung naturwissenschaftlicher Kommunikationskompetenz: ein fächerübergreifendes Modell zur Evaluation der Bildungsstandards. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 23, 113–125.