Selected Publications
Baykara-Krumme, H., T. Fokkema (2018): The impact of migration on parent-child solidarity types. In: Journal of Ethnic and Migration Studies, doi.org/10.1080/1369183X.2018.1485203.
Blätte, A., A.M. Wüst (2017): Der migrationsspezifische Einfluss auf parlamentarisches Handeln: Ein Hypothesentest auf der Grundlage von Redebeiträgen der Abgeordneten des Deutschen Bundestags 1996–2013. Politische Vierteljahresschrift 58 (2), 205–233, doi: dx.doi.org/10.5771/0032-3470-2017-2-205
Cantone, K. F. (2019): Language exposure in early bilingual and trilingual acquisition. International Journal of Multilingualism, doi: dx.doi.org/10.1080/14790718.2019.1703995.
Jugert, P., J. Šerek, J. Stollberg (2019): Contextual moderators of the link between national and European identity among European youth. In: Journal of youth studies 22 (4), 436–456, doi: dx.doi.org/10.1080/13676261.2018.1510176
Scheel, S., M. Gutekunst (2019): Studying marriage migration to Europe from below: informal practices of government, border struggles and multiple entanglements. Gender, Place & Culture 26 (6), 847–867.
Schlee, T., F. Kamali-Chirani, B.A. Murabea (2019): Flucht verstehen: Wie sich Forschung auf Vielfalt einstellen kann. Sozial Extra: Zeitschrift für soziale Arbeit 43 (2), 113–114, doi: dx.doi.org/10.1007/s12054-019-00163-8.
Uslucan, H.-H., I. Bozkulak (2018): Psychisch gesundes Aufwachsen: Eine Frage der Herkunft, sozialer Teilhabechancen oder der Wahrnehmung kommunaler Förderangebote? In: Bundesgesundheitsblatt – Gesundheitsforschung – Gesundheitsschutz 61 (10), 1252–1259, doi: dx.doi.org/10.1007/s00103-018-2813-0.
Weiß, A., A. Kellmer (2018): Soziale Aufstiege durch Migration. Lassen sich Globale Ungleichheiten durch fallvergleichende qualitative Forschung rekonstruieren? [Upward social mobility through migration. Can global inequqlities be reconstructed from qualitative case comparison?] Zeitschrift für Qualitative Bildungsforschung 19 (1+2), 97–112.
Ziemes, J., K. Hahn-Laudenberg, H.J. Abs (2019): From Connectedness and Learning to European and National Identity: Results from Fourteen European Countries. Journal of Social Science Education Jg. 18 (3), dx.doi.org/10.4119/jsse-1144
Ziegler,E., H.-H. Uslucan, Haci-Halil u.a. (2018): Metropolenzeichen. Atlas zur visuellen Mehrsprachigkeit im Ruhrgebiet. Duisburg.